Nieuw digitaal loket levert documenten onmiddellijk thuis af
Al enkele jaren kan je via het digitaal loket op de gemeentelijke website van thuis uit attesten en uittreksels aanvragen. De aanvragen waren echter niet volledig geautomatiseerd waardoor het een tijdje kon duren voor de burger het gevraagde document afgeleverd kreeg of zich alsnog naar het gemeentehuis moest verplaatsen.
Voortaan kan je thuis een aantal gemeentelijke documenten aanvragen en ontvangen en dit zonder tussenkomst van een ambtenaar. Het digitaal loket is 24/7 beschikbaar. Gedaan met verplaatsingen naar het gemeentehuis. Enkele muisklikken volstaan om aktes, attesten en uittreksels binnen enkele seconden digitaal thuisgestuurd te krijgen.
Hoe werkt het?
Meld je aan via jouw elektronische identiteitskaart of via de app Itsme, zo kan je het aangevraagde document meteen downloaden. Een rechtsgeldige elektronische handtekening garandeert de echtheid van de documenten. Je kan het document meteen afdrukken, maar het blijft ook drie maanden lang online beschikbaar. Bij meer complexe aanvragen is een minimale tussenkomst van een administratief medewerker nodig om je aanvraag af te handelen. Om de veiligheid te garanderen, zal het document niet rechtstreeks naar jouw e-mailadres worden gestuurd. Je ontvangt wel een link naar het document in jouw persoonlijk digitaal dossier. Het document is ook beschikbaar in My e-box.
Openingsuren en contact
Burgerzaken
- adres
- Veldonkstraat 13120 Tremelo
- tel.
- 016 52 54 61
- fax
- 016 53 72 67
- burgerzaken@tremelo.be
Richtlijnen bij jouw bezoek
Gelieve volgende richtlijnen te volgen bij een bezoek aan de gemeentelijke diensten:
- Maak vooraf een afspraak.
- Draag een mondmasker.
- Ontsmet je handen bij het binnenkomen.
- Kom alleen en niet met het voltallige gezin als dat niet nodig is.
- Betaal elektronisch.