naar top
Gemeente Tremelo

Nieuw digitaal loket levert documenten onmiddellijk thuis af

Gemeentelijke documenten voortaan veilig en snel afgeleverd in je mailbox, zonder je naar het gemeentehuis te verplaatsen! Via een nieuw digitaal loket kan je 24 aktes, attesten en uittreksels nu 24/7 thuis aanvragen en ontvangen.

Al enkele jaren kan je via het digitaal loket op de gemeentelijke website van thuis uit attesten en uittreksels aanvragen. De aanvragen waren echter niet volledig geautomatiseerd waardoor het een tijdje kon duren voor de burger het gevraagde document afgeleverd kreeg of zich alsnog naar het gemeentehuis moest verplaatsen.

Voortaan kan je thuis een aantal gemeentelijke documenten aanvragen en ontvangen en dit zonder tussenkomst van een ambtenaar. Het digitaal loket is 24/7 beschikbaar. Gedaan met verplaatsingen naar het gemeentehuis. Enkele muisklikken volstaan om aktes, attesten en uittreksels binnen enkele seconden digitaal thuisgestuurd te krijgen.

Hoe werkt het?

Meld je aan via jouw elektronische identiteitskaart of via de app Itsme, zo kan je het aangevraagde document meteen downloaden. Een rechtsgeldige elektronische handtekening garandeert de echtheid van de documenten. Je kan het document meteen afdrukken, maar het blijft ook drie maanden lang online beschikbaar. Bij meer complexe aanvragen is een minimale tussenkomst van een administratief medewerker nodig om je aanvraag af te handelen. Om de veiligheid te garanderen, zal het document niet rechtstreeks naar jouw e-mailadres worden gestuurd. Je ontvangt wel een link naar het document in jouw persoonlijk digitaal dossier. Het document is ook beschikbaar in My e-box.

Digitaal loket papieren en attesten

Dit artikel werd gepubliceerd op 17 november 2020
Nieuwsoverzicht

Deel deze pagina

  • Digitaal loket

Openingsuren en contact

Burgerzaken

adres
Veldonkstraat 13120 Tremelo
tel.
016 52 54 61 (voor afspraak)
fax
016 53 72 67
e-mail
Vandaag open van 09.00 - 12.00 uur - 13.30 - 16.00 uur
(enkel op afspraak)
Morgen open van 09.00 - 12.00 uur

 

Richtlijnen bij het plannen van jouw bezoek 

Voor jouw veiligheid en die van onze medewerkers blijven onze gebouwen gesloten en werken we enkel op afspraak

  • Voor algemene vragen kan je terecht bij het onthaal:
    via onthaal@tremelo.be of 016 53 16 66
    Hier kan je ook een afspraak maken om geschenkbonnen aan te kopen.
  • Een afspraak maken met de dienst burgerzaken:
    via burgerzaken@tremelo.be of via 016 52 54 61
  • Een afspraak maken met de dienst omgeving:
    via omgeving@tremelo.be of via 016 52 54 20 

Gelieve volgende richtlijnen te volgen bij een bezoek aan de gemeentelijke diensten:

  • Draag een mondmasker.
  • Ontsmet je handen bij het binnenkomen.
  • Kom alleen en niet met het voltallige gezin als dat niet nodig is.
  • Betaal elektronisch.

Nieuwsbrief

Mis geen enkel nieuwtje. Schrijf je in op onze e-nieuwsbrief.