Federaal callcenter 1771 geactiveerd voor vragen over waterschade

Is jouw huis overstroomd door de hevige regenval? En zit je met praktische vragen? Vanaf vandaag kan je hiervoor terecht bij het federaal callcenter op het nummer 1771. Dit callcenter is telkens beschikbaar van 8 tot 22 uur.

Heb je grote schade aan je dak? Is de openbare weg overstroomd? Of is je kelder ondergelopen? Meld dit dan via het e-loket www.1722.be of telefonisch via het nummer 1722.

Het e-loket is permanent bereikbaar, ook wanneer het nummer 1722 tijdens piekmomenten overbevraagd is. Het loket behandelt je aanvraag op dezelfde manier als een oproep naar het nummer 1722 en stuurt de aanvraag meteen door naar de juiste hulpverleningszone.

Psychologische ondersteuning nodig? Dan kan je terecht op het informatienummer 1771 of bij het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW) op het nummer 0800 13 500 of via www.caw.be/chat. De dienst Slachtofferhulp van het CAW biedt emotionele steun, administratieve ondersteuning en juridische informatie voor mensen die getroffen zijn door deze ramp.

De huidige waterstand kan je steeds volgen via www.waterinfo.be.

Indien er sprake is van direct gevaar, bel je naar het noodnummer 112.

Dit artikel werd gepubliceerd op 16 juli 2021
Nieuwsoverzicht

Deel deze pagina

  • Telefoonnummers wateroverlast

Openingsuren en contact

Technische Uitvoeringsdienst

adres
Geetsvondelstraat 73120 Tremelo
tel.
016 52 54 90
fax
016 53 45 97
e-mail


Richtlijnen bij jouw bezoek 

Gelieve volgende richtlijnen te volgen bij een bezoek aan de gemeentelijke diensten:

  • Maak vooraf een afspraak.
  • Draag een mondmasker.
  • Ontsmet je handen bij het binnenkomen.
  • Kom alleen en niet met het voltallige gezin als dat niet nodig is.
  • Betaal elektronisch.