Bib wordt opnieuw afhaalbib
Hoe werkt het?
- Maak je keuze in onze online catalogus (kijk zeker na of de titels beschikbaar zijn in de bib)
- Stuur een mailtje naar bibliotheek@tremelo.be met jouw selectie, je lidkaartnummer, adresgegevens en telefoonnummer. Je kan ook telefonisch contact opnemen met een van onze medewerkers via 016 52 54 73, van maandag tot zaterdag tussen 9 en 12 uur en op dinsdagavond van 18 tot 20 uur.
- De bib-medewerker maakt met jou de nodige afspraken voor het afhaalmoment. De afhaalmomenten gaan door van maandag tot zaterdag tussen 9 en 12 uur en op dinsdagavond van 18 tot 20 uur.
- Jouw pakket ligt op naam klaar in de inkomhal van de bibliotheek.
- Eén bib-gebruiker pikt het pakket op en verlaat meteen de inkomhal.
Door het aanvragen van een pakket geef je automatisch toestemming aan de bibliotheek om materialen te lenen op jouw persoonlijke lidkaart.
LET OP! We kunnen niet garanderen dat alle materialen die je bestelt, geleverd kunnen worden. Het kan zijn dat een andere lener het ook besteld heeft. Alle bestellingen worden chronologisch verwerkt. Indien een werk van je keuze niet aanwezig is, voorzien we indien je dit wenst, een alternatief of gelijkaardig materiaal.
Is er leengeld verschuldigd of is je lidmaatschap aan vernieuwing toe, dan wordt dit bijgehouden in ons systeem en later afgerekend wanneer de bibliotheek haar gewone werking herneemt. Ook boetes (van voor de coronaperiode) zullen later afgerekend worden.
Hoe breng ik materialen terug?
Je stopt ze in de inleverschuif rechts naast de inkomdeur. Ingeleverde materialen gaan 72 uur in quarantaine voor ze weer worden teruggeplaatst in de rekken.
Tot wanneer geldt het afhaalsysteem?
Dat hangt af van de maatregelen van de nationale veiligheidsraad. We zullen tijdig communiceren wanneer de gewone werking wordt hernomen.
Openingsuren en contact
Bibliotheek
- adres
- Kruisstraat 123120 Tremelo
- tel.
- 016 52 54 73
- bibliotheek@tremelo.be